|  | 
| HotWires kondensaattorisytytysjohtimet
 
 HotWires - usein kysyttyjä kysymyksiä
 
  
 
 
Lisäteho jopa 2 - 5 % 
Jokaisessa HotWire-sytytysjohtimessa on kondensaattori, joka saa sytytyskelan 
energian latautumaan, kunnes jännite saavuttaa ionisoitumisasteen, jolloin
energia purkaantuu tavallista huomattavasti lyhyemmässä ajassa antaen 
erittäin voimakkaan kipinän
Tuloksena puhtaampi palaminen, parempi teho ja vääntömomentti, sekä pienempi
bensankulutus
Saatavana tavallisten sytytysjohtimien tilalle lähes kaikkiin bensiinimoottoreihin - autoihin, moottoripyöriin,
mopoihin, moottorikelkkoihin, veneenmoottoreihin
   
 Sytytystehon vaikutus moottorin tehoon
 
 Bensiinimoottorien tehokkuutta on parannettu jatkuvasti. Viimeisimmät uudistukset ovat elektronisesti
ohjattu bensiininruiskutus, moniventtiilitekniikka, muuttuva venttiilien ajoitus ja ahtimien kehitys.
Silti monissa autoissa sytytysjärjestelmä toimii edelleen lähes perinteisellä tavalla.
 
 Lukuisissa puolueettomissa testeissä on osoitettu, että moottorin teho nousee NOLOGY HotWires-sytytyksen
avulla. Päinvastoin kuin tavalliset sytytysjärjestelmät NOLOGY HotWires -sytytysjohtimet antavat
erittäin suuritehoisen kipinän äärimmäisen lyhyessä, vain muutaman nanosekunnin kestävässä ajassa.
Tämä voimakas kipinä saa aikaan palorintaman nopean etenemisen, paremman tehon ja pienemmän vaihtelun
eri sylinterien palotapahtumien välillä.
 
 
   
 Superflow-dynamometrissä viritetyllä Chevrolet 350 moottorilla tehdyssä kokeessa saatiin seuraavia arvoja:
 
                     
                      | Moottorin r/min
 | Vakiosytytysjohtimet teho hv
 | NOLOG HotWires sytytysjohtimet
 teho hv
 | Lisäteho hv
 |   
                      | 4500 | 305,7 | 308,3 | 2,6 |   
                      | 5000 | 337,9 | 342,4 | 4,5 |   
                      | 5500 | 351,4 | 359,2 | 7,8 |   
                      | 6750 | 350,5 | 358,2 | 8,1 |  
 Toisessa vertailutestissä, jossa oli kolme eri moottoria nimellistehoiltaan 175 hv, 300 hv ja 350 hv, saatiin 
NOLOGY Hotwires -sytytysjohtimien avulla 7, 10 ja 13 hv:n lisätehot.
 
 Keskimäärin NOLOGY Hotwires -sytytysjohtimilla saadaan 2 - 5 % lisää tehoa autonmoottoreista.
Yksi- ja kaksisylinterisistä moottoripyöränmoottoreista on mitattu jopa yli 10 % tehonkasvu
ja 8 % entistä suurempi vääntömomentti, kun sytytysjohtimet on korvattu NOLOGY Hotwires -sytytysjohtimilla.
 
 Yhteenvetona NOLOGY Hotwires -sytytysjohtimilla saadaan seuraavat edut:
 
Parempi käynnistyvyys,
nopeampi kiihtyvyys,
lisää tehoa,
suurempi vääntömomentti,
puhtaammat pakokaasut,
suurempi käyntinopeuden yläraja,
pienemmät vaihtelut käyntijaksojen välillä ja
sytytystulpat pysyvät paremmin puhtaina.
 Sytytystehon vaikutus pakokaasupäästöihin
 
 Kun pyritään pieneen bensiininkulutukseen ja puhtaampiin pakokaasuihin törmätään ongelmaan,
jossa 15 - 20 % ilmaylijäämä aiheuttaa helposti syttymisrajan tavanomaiselle sytytysjärjestelmälle.
Sytytysteho ei yksinkertaisesti riitä sytyttämään erittäin laihoja ja epähomogeenisia seoksia.
 
 NOLOGY Hotwires -lisätehosytytysjohtimien antavat hyvin lyhytaikaisen suuritehoisen kipinän, joka
kykenee sytyttämään jopa 40 %:n ilmaylijäämän seoksia. Tuloksena on puhtaammat päästöt,
merkittävästi pienempi polttoaineenkulutus ja moottorin moitteeton toiminta.
 
 Dynamometrikokeissa NOLOGY Hotwires -sytytysjohtimilla on saavutettu seuraavia tuloksia:
 
Toisessa dynamometrikokeessa kolmella eri moottorilla ajettiin normaalia taajama-ajoa
kuvaava ajojakso. Prosentuaaliset muutokset NOLOGY Hotwires -lisätehosytytysjohtimien
avulla olivat:Pakokaasujen lämpötila -2,6 %,
käyntijaksojen vaihtelu -9,5 %,
bensiinin ominaiskulutus -3,3 %,
suurin työpaine +6,6 % ja
suurin työpaine toteutuu aikaisemmin 1,6 kampiakselin astetta.
 
 
 
                     
                      |  | HC (hiilivedyt) | CO (häkä) | NOx (typen oksidit) | Bensiininkulutus |   
                      | Pienin muutos % | -5,53 | +2,61 | -49,05 | -2,05 |   
                      | Suurin muutos % | -10,28 | -15,58 | -57,83 | -14,05 |   
                      | Keskimäärin % | -8,39 | -5,93 | -53,05 | -6,70 |  
 Moottoritoimittajien kokemuksia:
 
Corvette Fever:"NOLOGY-sytytys kiskaisi dynamometrin rullat näyttämään 11 hv enemmän tehoa".
Drag Racing:"Vuosien ajan olen testannut NOLOGY-sytytysjohtimia, ainoita johtimia, jotka
radikaalisti jalostavat sytytyskelan tehoa sytytystulpille".
Drag Racing Monthly:"Kevyesti nitroruiskutettu 350 kehitti 18 hv lisää, 500 kuutiotuuman 
ProStock-moottori antoi 8 - 40 hv lisää käyntinopeuden eri alueilla". 
Muscle Mustang % Fast Fords:"Kaikkien testausten lopuksi saimme keskimäärin 6 hv enemmän tehoa
käyttökierrosten alueella".
Turbo:"Yllätykseksemme kiihtyvyysaika 20 - 70 mailia tunnissa nopeutui keskimäärin kolme kymmenystä".
Popular Hor Rodding:"Kipinän vieminen tulpille NOLOGY HotWires johtimien kautta lisäsi dramaattisesti
kipinän voimakkuutta".
Trucking:"Nämä oli aikaisemmin verrattu kolmeen huippuluokan tavanomaiseen sytytysjohdinsarjaan 
ja osoittivat 7, 10 ja 13 hevosvoiman lisäystä moottoreihin, joiden nimellistehot olivat 175, 300 ja 350 hevosvoimaa".
Grassroots Motorsport."Nämä tuotteet toimivat hyvin vakiomallisessa Honda Civic testiautossa.
NOLOGY-varustettu auto oli kiihtyvyydessä 30 - 60 mailia tunnissa keskimäärin 0,28 sekuntia vakiovarusteista 
autoa nopeampi".
Super Chevy:"Suurin vääntömomentti lisääntyi 8 ft/lb ja suurin teho nousi 7,5 hv. NOLOGY HotWires
johtimilla tuntuu olevan kyky tehostaa vakiosytytystä kilpamoottorin sytytyksen kaltaiseksi... ja kilpamoottorin
sytytys tämän yläpuolelle".
Hot Rod Bikes:"Tehohuipun arvo oli paras tähän asti 52,3 hv. Vielä tärkeämpää, keskimäärin teho on
mahtavat 47,1 hv, verrattuna vakion 40,9 hv tehoon".
Dirt Bike:"Nology HotWires johtimet ovat halvin kaikista viritysosista, jotka saavat aikaan 
suorituskyvyn eron, joka tuntuu".
Thunder Alley:"Monet motoristit ovat epäileviä, kun heille kertoo, että he voivat saada lisää
tehoa jostakin niin arkipäiväisestä kuin sytytysjohtimista. Mutta NOLOGY HotWires johtimet tekevät 
juuri sen".
American Iron Magazine:"Tulokset olivat hämmästyttäviä. Pelkällä sytytysjohtimien 
vaihdolla suurin teho kipusi 11 % 47,0 hv -> 52,3 hv ja vääntömomentti hyppäsi 8 % 58,8 ft/lb -> 63,6 ft/lb".
Sport Compact Car:"Suurin lisäys tehossa mitattiin huippuvääntömomentin käyntinopeudella
4600 r/min, jolloin eroksi mitattiin 3 hv. Käyntinopeudella 3200 r/min todettiin 5 ft/lb ero".
Fast Car:"Vaikka testaus tehtiin käyttäen suuritehoista monikipinäsytytystä, NOLOGY HotWires 
johtimet lisäsivät vielä mittavasti testimoottorin tehoa. Tässä testissä ("pikkulohko" Chevy) vääntömomentti
kasvoi 8 ft/lb ja huipputeho oli 7,5 hv suurempi".
All Chevy:"Sytytysjohtimina NOLOGYN Hot Wires johtimet toimivat kuin kahdeksan erillistä vahvistinta".
Hot Rod:"Täyden kaasun testauksessa tuli yli 320 hv:n moottorista lisää tehoa 7,3 hv ja 7,8 ft/lb vääntömomenttia".
 |  |